5 år med min underbara!

Ja tiden går fort. Det märker man verkligen när man tittar på våra små gryn. Och idag har jag och Danne vart ihop i 5 år! Svårt att sätta en dag så när man blev tillsammmans, men den 12 mars bestämmde vi var vår års dag för 4 årsedan för det var den allra första dagen vi träffades överhuvud taget. Och sen rullade allting bara på.





Vi träffades i Oslo. Jag hade precis börjat jobba i Oslo och Danne hade jobbat i Norge ett tag. Jag, Yanni och Sara var ute och festade och gick in på ett uteställe där Danne var med sina kompisar. Sara bytte nummer med en av Dannes kompisar och vi bestämde att vi skulle gå på efterfest. Såg inte Danne en enda gång den kvällen utan träffade bara han vänner. Men det  blev ingen efterfest. Dagen efter på Lördagen gick vi ut igen och vi hade sms kontakt med Dannes kompis Per. Sa även denna kvällen att vi skulle komma på efterfest, men nepp vi orkade ingen efterfest då heller. Dagen efter ringde Per och sa att nu ska vi åka hem till Stockholm snart så nu kommer vi och hälsar på er. (Hade fortfarande inte träffat på Danne än. ) Dom kom ett gäng hem till min lägenhet och vi hängde lite. Då träffadeja Danne för första gången. Sen skulle mina vänner åka hem och Dannes oxå. Så vi fäljdes åt till stationen. När alla åkt stod jag där och ville inte gå hem till lägenhetn helt ensam. Hade ju precis börjat jobba i Oslo så hade ju inga ritiga vänner där. Då frågade Danne om ja skulle fäölja med hem till deras kolektiv. Varken ja eller Danne kände väl just då att de va nått alls på G. Men sen följde han mig hem och stannade en stund och pratade och kolla lite tv. Sen när han skulle gå frågade han efter mitt nummer. Och gick sen hem.

JAg kommer ihåg att ja då kände ett pirr i magen. Hade verkligen haft en mysig stund me honom. Och han måste känt detsamma efter som dagen efter fick ja ett sms. Vad ska du göra ikväll?



Han berättade att han bestämt sig för att flytta hem till gävle om två veckor. Så under dom veckorna träffades vi och sov ihop varje dag. Sen åkte han. Kommer ihåg att de kändes jätte tomt på veckorna när ja va i norge. Efter ca 3 veckor som vi inte hördes alls, inte ens ett sms, Ringde de helt plötsligt i min mobil. Och det var Danne som va i Oslo. HAn frågade om han fick komma till mig efter jobbet för han var i Norge och fixade de sista med lönen på gamla jobbet. Och JAAA det ville ja ju.

När ja slutade jobbet stod han utaför min dörr och väntade på mig. Han sa att han skanat mig och han åkte inte alls till norge för att fixa med lönen. Utan han hade saknat mig =) Och nu skulle han flytta till Oslo igen. Jag kände mig helt varm i kroppen och lycklig. MEn det vågade ja ju inte visa=) Var ju alldeles för tidigt för de. hahahah.

Sen dess har vi vart ihop klistrade!

På de här fina 5 åren vi har haft tillsammans har allt gått i räser fart! Vi har hunnit få 2 helt fantastiska barn!



Köpt hus och förlovat oss!



Jag är lycklig lottad att fått träffa min fina Danne. Vi har så roligt ihop och han är så kärleks full. Verkliegn en bra kille och BÄSTA pappan man kan tänka sig! Ja han är mitt livs stora kärlek!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, gullisar! Roligt att läsa! Hoppas att ni alla mår bra!



Skulle vara så mysigt att träffa er nån gång! Hälsa Danne så jättemycket och krama småsessorna!



Kramkram

2012-03-13 @ 09:28:38
URL: http://eckas.devote.se
Postat av: maja

åh vad mysigt! grattis till era 5 år tillsammans. hälsa kusinen min och småknattarna :)

2012-03-13 @ 19:20:57
URL: http://majaaknilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0