TRÖTT!

Shiiiit vad jag är trött! Vet inte vad jag har gjort just denna dag för att vara så trött. Men det tär ju på en att ha en 3 årstrotsig unge i huset. Tycker så synd om henne att hon bär på all denna frustration. Meeeeen de är verkligen oxå jätte jobbigt att höra henne gallskrika för absolut ingenting. Hon kan bli tokskrikig för tex att vi ska borsta tänderna som är ett måste och ibland skriker hon bara rakt ut i luften och jag fattar ingenting. Och de är verkligen jobbigt! Det är jobbigt för henne och alla andra som är runt henne.

Har ju läst en del om den trotsen. Å tydligen är dom väldigt förvirrade under den åldern och vet inte riktigt sälva vart den konstiga känslan i kroppen kommer ifrån. Och dom vet inte om dom ska vara stora eller små. Är helt enkelt väldigt förvirrade! Min plats för Bella just nu är ju att vara hennes stöttepelare och bollplank som ska ta alla skrik och smällar som blir. Men de är såå svårt att inte sjunka ner på en 3 åringsnivå och skrika tillbaka när man vissa dagar får höra argskrik från morgon till kväll.

Jag och D har kommit överens om att vi får absolut inte skrika utan hålla oss lugna och att vi väljer våra bråk med Bellan. Och då menar jag att vi inte tar upp vissa grejer som vi kanske annars hade gjort. Medans sånna saker som städa, borsta tänder mm är ju bara ett måste och de bråken får man ju bara ta. Detta gör nu att vi inte bråkar fullt så mycket utan kan fokusera mer på att ha kul, leka kramas och mysa på dagarna inte bara vara sura och bråka.

Nu laddar jag med frukt framför top modell. Och ska snart krypa ner i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0