Måste få vara själv!

Jag älskar att vara mamma och leva de här underbara livet med mina två små älsklingar. Men..... Jag är verkligen inte en sån person som bara för att jag fått barn slutar leva mitt egna liv. Dom är nummer 1 i mitt liv och kommer alltid vara de fram till den dagen ja ligger i graven. Å kärleken som kom när jag födde mina 2 mirakel går inte att beskriva.

Men även min kärlek till dom är så stor så känner jag ibland för att få sakna dom just för att uppskatta dom så mycket dom förtjänar! Å det räcker att dom vart på dagis i några timmar!

Jag tycker att de verkar så tråkigt när vissa blir bara mamma och pappa när de fött barn. Det glömmer bort varandra och sig själva. Jag tycker att de är super viktigt att göra sig fin för varandra och inte glömma hur man en gång hade de som nyförälskade. Jag älskar att få tid för träning, solning, shopping och bara vara själv! Inte behöva hålla koll på någon utan kunna sitta på fikan med sin kompis och till 100 % kunna lyssna på vad hon säger! De funkar ju inte riktigt så när man har barn med sig.

Sen får ingen missförstå mig för såklart ÄLSKAR jag när jag och barnen hittar på massa roliga saker och åker och hälsar på andra. Men jag tycker att alla måste hitta en balans som passar. Å jag tror de skulle vara nyttigt för alla mammor att få lite egentid i veckan där du får göra precis vad de vill. Jag har verkligen märkt vilken bättre flickvän och mamma jag blivit sen min egentid blivit mer. Nu kan ja tillomed tycka de e roligt att städa bara jag kan göra de på mitt sätt i min takt och få vara ensam med hög musik! Jag uppskattar min egentid väldigt högt, säkert högre än andra mammor. Men sen jag började med egentid har jag oxå uppskattat alla min 3 älsklingar på ett helt annat sätt!

Älskar er mina hjärtan från månen och tillbaka!







Kommentarer
Postat av: EMMAS!- alltid tävlingar

okej vad härligt :D kram

2012-01-22 @ 21:20:49
URL: http://eemma.se
Postat av: Tina

Jag kan bara hålla med dig!

Man måste få vara lite själv så är det bara!

2012-01-22 @ 22:09:29
URL: http://familjenochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0