Tråkig tid av året!

Man märker när man pratar med folk, läser statusar på facebook och när man läser bloggar att många är ganska nere just nu. Känns som man är ganska trött på att de ska vara kallt och mörkt ute. Och många är nog som mig att man drar sig för att gå ut när det är så ruskigt kallt ute. Och det blir som en ond cirkel. Man blir ju orkeslös när man aldrig får sig nån frisk luft! Plus alla dessa sjukdomar som cirkulerar överallt. Man är ju sjuk fram och tillbaka i flera månader och känns ju inte som man är ensam om det.

Jag är brukar inte vara en sån människa som påverkas av väder utan kan tycka att de blir mysigt när hösten kommer och filtar och värmeljus åker fram. Men just nu känner ja att jag är sååååå otroligt trött på att vara sjuk och se mina barn sjuka. Man blir seg och det blir svårt att ta sig ur segheten! Och känner att jag har nog aldrig längtat så mycket efter värmen och solen som jag gör just nu! Men de är ju inte så mycket jag kan påverka vädret så de e ju bara att gilla läget och köra på. Idag kör jag sten hårt på kaffe och städar bort resten från festen som var  lördags. Ska ta mig ett varmt och skönt bad och om ja hinner åka och hadla mig nått fint som piggar upp i detta vinter mörker!

Måste bara tillägga att vi är friska här hemma just nu! Peppar peppar ta i trä! För vi vill inte vara sjuka mer nu utan nu vill vi ladda batterierna för en härlig vår!

Här kommer ett så himla fult kort från ett soligt Thailand=)  Härliga värme!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0